2014. augusztus 8., péntek

Császárzsemle


Ma zsemlét sütöttem.. A receptet Limarának köszönöm, hiszen akárhányszor a blogjára tévedek mindig inspirál és mindig eltervezem amit sütni fogok onnan, aztán valahogy mindig elmarad, de nem ma. Ma megcsináltam :) külseje ropogós, belseje finom foszlós...na és az illata.. :)
Hozzavalók:

  • 70 dkg finomliszt
  • 220 ml tej
  • 250 ml víz
  • 1 tk cukor
  • kevés só
  • 2 dkg friss élesztő
  • 5 dkg puha vaj
  • szezámmag

Elkészítés: A lisztet elkevertem a sóval és a közepébe csináltam egy mélyedést, amibe beleöntöttem a langyos tejet, langyos vizet, cukrot, vajat, és belemorzsoltam az élesztőt. Ezután kézzel összedolgoztam, kidagasztottam, majd mikor elvállt az edény falától lefedtem és meleg helyen megkelesztettem. Mikor megkelt 12 egyenlő részre osztottam, megformáztam, lefedtem és hagytam megkelni sütőpapíros lemezen, közben előmelegítettem a sütőt 210 fokra és betettem a sütő aljába egy fém edényben vizet. A megkelt zsemlét lepermeteztem langyos vízzel, megszórtam szezámmal, majd megint lepermeteztem és beraktam a sütőbe kb 20 percre. Amikor megsült elzártam a gázt, kivettem a vizes edényt, de a zsemle 5 percet még bent pihent, majd kivettem és teljesen kihűtöttem.

Itt tudtok csatlakozni hozzám!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin