2014. július 11., péntek

Üvegben a nyár! 1.- És a meggylekvár


Új rovatot indítottam. Úgyis divat ez a rovatozás :D Szóval ebbe a rovatba foglalok néhány ( tehát nem az összes) olyan receptet, amit nyáron szoktunk elkészíteni. Ilyen pl a lekvár és társai. :)) imádom a nyarat úgyhogy egyértelmű volt számomra, hogy lesz egy ilyen rovat...csak azt nem tudtam, hogy melyik nyáron. :D viccet félretéve az idő eljött. Mert hát mikor máskor indíthatnám el mikor tombol a hőség, a forró nyár...ja nem, szakad az eső, és örülünk ha a 20 fokot üti a hőmérő... :D na de nem baj...a feeling megvan. :D
Most rögtön posztolom is az első lekit, ami egy fiiiiiiinooom meggylekvár. :)
Na ne gondoljunk semmi rosszra...egy barát mindig segít. Nekem most dr oetker barát állt a rendelkezésemre. :D
Dzsemfix formában, ugyanis nekem ez teljesen bevállt, akkor miért váltanék másra?!
Szóval a recept.
Hozzávalók:

  • 2500 g tisztítva, magozva mért meggy
  • 2 cs dr oetker dzsemfix szuper( a 3:1-es)
  • 700 g cukor
  • Pici nátrium benzoát

Elkészítés: Mindent egy tálba Mérünk és állandóan keverve nagy lángon felforraljuk. Botmixerrel pürésítjük. Folyamatos keveréssel(továbbra is), 1-3 percig zubogva forrni hagyjuk, majd el zárjuk a tüzet és hozzákeverjük a nátriumot és az előkészített, csírátlanított üvegekbe töltjük, jól lezárjuk és legalább 5 percre fejre állítjuk. Nem kell dunsztba tenni. Én 5 perc után visszafordítottam a fejéről és a pulton hagytam kihűlni. Felcímkéztem és mehet a spájzba száraz, hűvös helyre. Hát ennyi...tulajdonképpen követtem a csomagoláson feltűntetett elkészítési módot.

Itt tudtok csatlakozni hozzám!

2 megjegyzés:

LinkWithin