2014. július 30., szerda

Briós


Tegnap este brióst sütöttem, ugyanis el kell kezdenem a tételeket sütögetni a vizsgára. Régóta akartam sütni brióst, de most jutottam oda. Finom puha és omlós lett. Ebből az arányból 8 db briós készült, de nyugodtan duplázhatjuk az arányokat.
Hozzávalók:

  • 500 g liszt
  • 50 g porcukor
  • 50 g margarin
  • 1 tojássárgája
  • 25 g friss élesztő
  • 5 g só
  • 2,5-3 dl tej

Tetejére:

  • 1 egész tojás lekenni
  • Vaníliás cukor a szóráshoz

Elkészítés: Először kovászt készítünk: a tejet 40 fokig melegítjük. Az élesztőre teszünk kevés cukrot és ráöntjük a tej harmadát, majd a kezünkkel csomómentesre keverjük, és annyi lisztet adunk hozzá ( a már kimért lisztből), hogy tejföl sűrűségű legyen. Elkeverjük és meleg helyre tesszük megérni.
Tésztagyúrás:
A lisztet, sót, porcukrot, margarint, tojást és a megérett kovászt egy tálba tesszük és gyúrni kezdjük. Annyi tejet adunk hozzá, amitől se túl kemény se túl lágy nem lesz. Összegyúrjuk és félretesszük megkelni. Ha megkelt átgyúrjuk és újrakelesztjük. Ha újra megkelt elkezdjük hengerelni és 8 egyforma súlyú golyóra osztjuk. Én 4ből csavart és 4ből fonott brióst csináltam. Lekenjük a felvert tojással és félre tesszük keleszteni.  Ha félig megkelt újra lekenjük és teljesen megkelesztjük, lecukrozzuk és 180 fokon megsül.

Itt tudtok csatlakozni hozzám!

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki! Én egyszer próbálkoztam a briós készítéssel, de nem sikerült valami jól, mert teljesen elvesztette a formáját. :/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Nem szabad csüggedni. :) csak ne legyen se túl kemény se túl lágy a tészta. :)

      Törlés

LinkWithin