2013. december 28., szombat

Hartyáni krémes


A karácsonyi menü egyik része volt, amit ismét az új szakácskönyvemből próbáltam. Az íze finom volt, de nem volt fotogén sajnos...azért próbálkoztam. Az eredeti receptben (a könyvben) nem volt kávé írva, de én tettem bele és szerintem nem rontottam el...sőt! :)
Hozzávalók:
Tésztához:

  • 25 dkg liszt
  • 10 dkg margarin
  • 10 dkg porcukor
  • 1 cs sütőpor
  • 2 dkg kakaópor
  • 1 tojás
  • 1 dl tej (nekem nem kellett bele mind, viszont a recept ennyit ír)
  • babapiskóta
  • rum v rumaroma
  • feloldott instant fekete kávé (kb 1 dl)

Krémhez:

  • 4 dl tej
  • 4 ek liszt
  • 2 cs vaníliás cukor
  • 20 dkg vaj
  • 20 dkg porcukor

Elkészítés: A tésztához a lisztet elmorzsoljuk a margarinnal, hozzáadjuk a porcukrot, sütőport, kakaóport, majd a tejet és a tojást és jól összegyúrjuk. Kétfelé szedjük a tésztát és mindkét lapot kinyújtjuk és egy tepsi hátulján kisütjük, majd kihűtjük. A krémhez a tejből, lisztből és a vaníliás cukorból sűrű krémet főzünk. Még forrón egy diónyi vajdarabot dobunk bele, hogy ne bőrösödjön be. Kihűtjük. Ha kihűlt kihabosítjuk a porcukros vajjal. A rumot v. aromát összekeverjük a hideg kávéval. Az egyik kakaós lapra rásimítjuk a krém felét, erre megy a kávéba mártott babapiskóta sorba, majd a krém másik fele és a másik kakaós lap. Hűvös helyen hagyjuk összeérni és másnap szeleteljük. Porcukorral tálaljuk.

Itt tudtok csatlakozni hozzám!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin