2013. november 2., szombat

Gesztenyés diótekercs


Mostanában nagyon akartam csinálni valami olyan édességet ami nem muffin. Piskótatekerccsel szemezgettem, de nem tudtam dönteni annyi féle van. Megtaláltam ezt a receptet és egyből tudtam, hogy ezt kipróbálom. Jó ötlet volt mert nagyon finom.
Hozzávalók:
Tésztához:

  • 3 dkg liszt
  • 6 dkg darált dió
  • 4 tojás
  • 8 dkg cukor

Krémhez:

  • 25 dkg gesztenyemassza
  • 2 ek cukor
  • Rum vagy rumaroma
  • 2 dl habtejszín

Elkészítés: A tésztához a diót elvegyítjük a liszttel. A cukrot gőz fölött habosítjuk a tojással, de csak addig míg langyos lesz a tojás. Ekkor levesszük és belekeverjük a lisztes diót. Sütőpapírral bélelt tepsibe oszlatjuk a masszát és 180 fokra előmelegített sütőben aranybarnára sütjük. Ha megsült még melegen nedves konyharuhába feltekerjük és így hagyjuk kihűlni teljesen. A krémhez a tejszínt kemény habbá verjük, majd beledolgozzuk a gesztenyét, a cukrot és az aromát. A kihűlt tekercset kitekerjük, lehúzzuk róla a papírt és betöltjük a krémmel úgy, hogy hagyjunk kevés krémet a külsejére is. Tetejére szórhatunk még darált diót.

Itt tudtok csatlakozni hozzám!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin