2013. november 8., péntek

Citromos szelet


Jelentem ez a TÖKÉLETES sütirecept, csupa nagy betűvel, amit Hajni, Zoli oldalán láttam meg. Mivel annyira szépek voltak a fotók egyből megkívántam és másnap el is készítettem. :))) Tökéletes lett...az íze, a sütése, az arányok, minden. El voltam ájulva. :)) Én csipkebogyó lekvárt használtam, mert az volt felbontva, de nagyon illett hozzá, hiszen az is savanykás éppúgy mint a citrom. :) Citrom helyett én lime-ot használtam. A csészém 2,5 dl-es. :)
Hozzávalók:
Tésztához:

  • 3 csésze liszt 
  • 1 csésze zsír
  • 1 csésze cukor
  • 1 csésze tej
  • 1 sütőpor
  • 1,5 lime lereszelt héja, leve

A krémhez:

  • 1 üveg csipkebogyólekvár
  • 1 és 1/2 csésze tej
  • 4 ek liszt
  • 1 csom. vaj (vagy margarin)
  • 1 csésze cukor
  • 1,5 lime lereszelt héja, leve
A lapokhoz a hozzávalókból sima tésztát gyúrtam. Négy részre osztottam és egy 36x28 cm-es tepsi hátán négy lapot sütöttem 180 fokos sütőben, kb 10-10 perc alatt. Amíg a lapok hűltek, elkészítettem a krémet.
A lisztet egy kevés tejjel csomómentesre kavartam. A többi tejet odatettem főni. Amikor forrt belecsorgattam a lisztes tejet és péppé főztem. Hideg vízbe állítottam, hogy hamarabb hűljön ki. Hideg- langyosra hűtöttem, belekavartam a cukrot, a puha vajat, a lime héját és levét. Teljesen kihűlve töltöttem meg a lapokat.
Az alsó lapra a krém felét, rá a második lapot, erre tettem a lekvárt, újra lap következett, erre a krém megmaradt része került, majd a negyedik lap.
Egy napot hűtőben pihent lefedve. Másnap szépen lehetett szeletelni, mert a lapok megpuhultak. Porcukorral megszórva tálaltam.

Itt tudtok csatlakozni hozzám!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin