2013. szeptember 24., kedd

Sütőtökös muffin


A sütőtököt nem szeretem így magában megenni sütés után, de mégis érdekelt, hogy milyen lehet ez a zöldség egy sütibe sütve, hiszen hallottunk már pl. kakaós-céklás sütiről is. A receptet Tücsökbogárnál olvastam, de ő tett bele csokit is. Én picit máshogy csináltam, de az alapja tőle van, amiért nagyon sok köszönet! :)) A másik érdekesség (bár lehet, hogy csak számomra az. :D ) a forma volt, ugyanis nem a sima muffin tepsibe sütöttem ki a muffint, bár készült abban is egy adag, hanem hozzájutottam egy nagyon ötletes és kreatív formához, ami csésze alakú. :)) A forma szilikonos tehát abszolút nem ragad bele még az első sütésnél se és szerintem nagyon elegáns egy vasárnapi ebéd után feltálalni ezt a sütit. :) Na, de nem jártatom a számat, adom a receptet. :))
Hozzávalók:
  • 10 dkg vaj
  • 12,5 dkg cukor
  • 1 teáskanál vaníliakivonat
  • 2 tojás
  • 20 dkg liszt
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 1 dl tej
  • csipet só
  • 25 dkg megsült sütőtök
  • 1 mk fahéj
  • zabpehely
  • sótlan natúr földimogyoró ( amit héjában szoktak árulni)
Elkészítés: Habosra keverjük a vajat a cukorral és a sütőtökkel. Hozzáadjuk a tojásokat, a vaníliakivonatot, a fahéjat, a citromhéjat és a sót. Belekeverjük a sütőporral elegyített lisztet, valamint a tejet is. Addig keverjük amíg a tészta simává, egyneművé nem válik. Papírkosárral bélelt 12 darabos muffinformába töltjük megszórjuk a tetejét zabpehellyel és az apróra darabolt mogyoróval. Előmelegített 180 fokos sütőben 20-25 perc alatt megsütjük. Kihűtve tálaljuk.

Itt tudtok csatlakozni hozzám!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin