2013. február 16., szombat

Tiramisu Muffin


Valentin napra sütöttem. Mikor megkóstoltam csak ámultam és bámultam annyira finom volt :) A receptbe nem írta, de a muffin tetején lévő habba csentem pár csepp kávét, így még finomabb :) A recept:
Hozzávalók:
A muffinhoz:
  • 3-4 ek fekete kávé
  • 20 dkg liszt
  • 1 kk sütőpor
  • 1 csipet só
  • 5 dkg puha vaj
  • 15 dkg cukor
  • 2 ek méz
  • 1 tojás
  • tej
A krémhez:
  • 2 dl habtejszín
  • 25 dkg mascarpone
  • porcukor
  • pár ek kávé
  • 1 cs habfixáló
Locsoláshoz:
  • Pár csepp rumaroma
  • Pár ek kávé
Díszítéshez:
  • cukrozatlan kakaópor


Elkészítés: A lisztet elvegyítjük a sütőporral és a sóval. A tojást a cukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk a vajat, mézet és a kávét és elkeverjük. Összedolgozzuk a tojásos és a lisztes keveréket, és a tejjel lazítjuk. Ezután muffin formákba töltjük és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt aranybarnára sül. Ha megsült kivesszük és kihűtjük. Amíg hűl elkészítjük a krémet úgy, hogy a habtejszínt a porcukorral és a habfixálóval kemény habbá verjük, majd hozzáadjuk a mascarponét és a kávét is. Ha kihűlt a muffin, akkor a kávét és a rumaromát összekeverjük és meglocsoljuk a muffinok tetejét. Ha ez kész, akkor a kávés habot habzsákba töltjük és rányomjuk a muffin tetejére, majd megszórjuk cukrozatlan kakaóporral.

Itt tudtok csatlakozni hozzám!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin