2013. január 2., szerda

Citromos kuglóf


Szilveszterre hivatalosak voltunk egy házibuliba és elgondolkodtam rajta, hogy mit is vigyek ajándékba. Mivel új volt a kuglófsütőm, mert most került hozzám, úgy gondoltam, hogy avassuk fel. :) Kerestem kuglófrecepteket innen-onnan, de sehol nem találtam meg az igazit, ezért ötvöztem 2 receptet és így született meg ő az én citromos kuglófom, ami mellesleg az első kuglófom. A recept:
Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 25 dkg margarin
  • 25 dkg cukor
  • 1 cs sütőpor
  • 1 cs vaníliáscukor
  • 4 tojás
  • 2 dl tej
  • 1 citrom
A cukormázhoz:
  • 20 dkg porcukor
  • 3-4 ek citromlé
A díszítéshez:
  • cukorgyöngy
Elkészítése: A vajat, cukrot, vaníliás cukrot, citrom héjat és levet habosra keverjük.A tojásokat külön-külön beleütve addig keverjük, amíg a cukor fel nem olvad. A lisztet a sütőporral elkeverjük és a tejjel váltogatva a tésztához adjuk. A sütőformát alaposan kivajazzuk, lisztezzük. ( Ha szilikon a forma, akkor nem kell vajazni-lisztezni) Közben a sütőt előmelegítjük. Fél óráig 150 fokon sütjük, majd még fél órát 180-200 fokon. Ne ijedjünk meg ha kívűl már barna, de belül még folyik sütés közben, majd szép lassan megsül, persze ez sütőtől is függ. Lehet, hogy másnak nem kell eddig sütni. Ha megsült kivesszük és pihenni hagyjuk. Mivel nekem a formám szilikonos, ezért én egyből kiszedtem a formából, így hamarabb kihűlt. Ha kihűlt akkor a porcukorból és citromléből elkészített cukormázzal lecsorgatjuk és cukorgyönggyel vagy bármi mással díszíthetjük.


Itt tudtok csatlakozni hozzám!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin