2013. január 13., vasárnap

Citromos-Barackos keksz

Igen bevallom régen posztoltam új sütit, de sokszor sütöm ugyanazt a sütit és hát egy félét nem rakhatok fel 100-szor. :) De ez most egy új keksz, amit most próbáltam ki és szerintem nagyon finom lett. 10-12 percet írt a recept sütési időnek, de picit benéztem és 15 perc vagy egy picit tovább is bentmaradt, de nem történt baj. :) Nem túl édes, ropogós, de aki nem szereti a túl kemény kekszet, az sütés után tegye zacskóba és nem keményedik meg hamar. Nekem a kekszről a ropogás jut eszembe, így én nem zacskóztam be. De adom is a receptet. Nem kell hozzá sok minden ezt ígérhetem. :)
Hozzávalók:
  • 12 dkg vaj
  • 8 dkg cukor
  • 15 dkg liszt
  • 2 ek búzadara
  • 2 ek citromlé
  • 1 citrom héja
  • 5 dkg aszalt sárgabarack
  • negyed kk só
Elkészítés: Keverjük el a búzadarát és a citromlevet és hagyjuk állni. Egy tálban keverjük habosra a vajat a cukorral és a citrom héjával. Adjuk hozzá a lisztet, sót és az apró kockákra vágott barackot. A masszát osszuk 2 részre, frissen tartó fólián formázzunk 2 db hengert és tegyük a hűtőbe 2 órára (vagy többre) pihentetni. Pihentetés után vágjunk fél cm-es korongokat és süssük előmelegített 180 fokon addig, míg a széle piros nem lesz. Ne tovább, mert a barack könnyen megég. :)

Itt tudtok csatlakozni hozzám!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin